Retur och reklamation

14 dagars ångerrätt

OBS: det är nödvändigt att du skickar produkter tillbaka till den korrekte adressen. Adressen får du i den samtale du indleder med os.

Om du skulle vilja ångra ditt köp på StudyShop.se kommer vi givetvis att betala tillbaka det belopp som du betalat.

Obs! Ingen returpolicy beviljas för företagsköp eller programvara samt produkter där förseglingen är trasig.

Ett företagsköp definieras som ett köp där ett momsnummer antingen har angetts under beställningen.

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt.

Så här går du tillväga:

  • Skicka ett meddelande till support@studyshop.se om att du önskar returnera försändelsen inom 14 dagar efter det att du hämtat ut varan/varorna.
  • Skicka tillbaka varan/varorna inom 14 dagar i sin originalförpackning. Returfrakten betalar du själv. Det är viktigt att du återvänder till adressen vi informerar om i e-postkonversationen.

Dina rättigheter

  • Som kund hos oss har du rätt till att få hela beloppet tillbaka.
  • StudyShop.se kommer att återbetala hela beloppet med samma betalmetod som använts vid köpet.

Du har alltid rätt till att:

  • styrka att e-post för avbeställning av varan/varorna har skickats.
  • intyga att varorna har skickats (t.ex. med hjälp av kvitto från ditt postombud).
  • endast betala de avgifter som anges i samband med returen av din order, om inget annat är överenskommet.

StudyShop.se har rätt till att:

  • minska återbetalningsbeloppet för extra fraktavgifter om du vid tidpunkten för köpet valt en dyrare leveransmetod än den som föreslagits av StudyShop.se.
  • dra av en summa motsvarande varan/varornas värdeminskning på grund av skada eller om kunden använt varan/varorna i större utsträckning (än vad som vanligtvis tillåts i en fysisk butik).
  • dra av pengar för returkostnader (SEK 99,00) om varan returneras utan föregående meddelande om avbeställning.

Garanti

Alla produkter omfattas av 2 års garanti (det kan även i vissa fall förekomma en förlängd garanti från tillverkaren).

Om du anser att en vara är felaktig och vill framföra en reklamation, ber vi dig att kontakta:

support@studyshop.se

med en fullständig beskrivning av problemet - så att vi kan se över detta omedelbart!

Reklamation måste framföras inom rimlig tid, i enlighet med the Sale of Goods Act inom två månader från det att du upptäckt felet på varan.

NOTERA: om varan skadats under transporten, var god reklamera den så fort som möjligt, annars kan garantin gå förlorad i enlighet med köplagen.

Så använder du dig av garantin:

  • Kontakta StudyShop.se enligt ovan.
  • Efter godkännandet av returen, skicka varan/varorna (inklusive en kopia av felbeskrivningen) väl emballerad till den adress vi anger.
  • StudyShop.se kommer att undersöka felet på varan. Vid defekter på varan kommer reparation eller ersättningsprodukt att erbjudas. Den reparerade varan eller ersättningsprodukten kommer att skickas till kunden utan några extra kostnader.
  • Om inga defekter hittas, kommer varan att skickas tillbaka till en kostnad av SEK 400 inklusive moms (eller motsvarande belopp i lokal valuta) för nedlagt arbete och fraktavgifter.